Isnin, 20 Jun 2011

hari kesedihan vs hari kegembiraan.......~~~~

Assalamualaikum.......dear blog......

hehehehehehe.....today boleh ikatakan sebagai hari yang sedey jugak la tuk aku....bukan ape, mencari kerja merata2 tp hasilnya kosong.....sebagai manusia yang tak sempurna aku pun give up jugak..tp sebagai hamba Allah, aku percaya pada qada' dan qadar yang telah ditentukan oleh Nya yang Maha Esa......Allah menguji aku dengan tidak memberikan rezeki kerja tu pada masa sekarang sebab Dia dah tetapkan rezeki kerja yang lebih baik untuk aku pada masa yang akan datang......sebagai hamba, kita tak boleh berputus harap dengan Allah swt.....yela, Dia Maha Pengasih dan Maha Penyayang,,,,,,Thank You Allah.....

p/s: also thank to my beloved fren Nur Basyirah and Jamila Husna.....korang selalu support aku....susah senang bersama k.......huhuhuhu T__T.....

dah-dah !!!!! x mo sedey2.....x comey sudah....hehehehehehe...(monolog sendiri..hehehehe)


but, dalam kesedihan yang melanda ni, ada gak yang "menghappykan" aku,,,,,aku dapat hadiah daripada ayah ........pergh!!!! bukan senang tau nak dapat hadah drpd ayah aku nie....bukan la dia seorang yang kedekut berbanding mama aku, but mungkin juga dia nak mengajar aku supaya tidak terlalu mewah.....(hakikatnyer kami bkn mewah pun.....syukur apa yang ade)........tp tiap kali dapat hadiah dr ayah aku ni, mesti berbeza sket.....yela kan dia lelaki...kekadang buntu gak nak bagi hadiah pada anak perempuan dia ni......ni kali ke3 dia hadiah kan aku buku........ye ayah....mila memang minat membaca.....hehehehe....

buku 1st yang dia bagi, masa tu aku belajar syariah kat kolej islam .....so dia bagi buku pasal kedah fiqh....hehehhehehehe.......

p/s :sorry ayah,,,,mila x khatam lg buku tu.....hehehehe.....

buku 2nd yang dia bagi aku buku kitab lama2....maksud aku buku tulisan jawi dulu2....ala, yang tak ada titik (.) tu......baca muqaddimah dia je aku dah pening....hahahahaha...yela kan, tak tahu nak berhenti kat mana....hehehehehehe........

biler dah masuk bab satu aku pun baca 2,3 kali la juga.......sebab ape nak tau????? aku pun pelik..ayah aku ni betul ke nak bagi hadiah buku ni or dia silap bagi buku....hahahahahahaha.......nak tau buku ape??????......................................................................................................





buku "tanggungjawab isteri terhadap suami"...0__0



hahahahahahahahahaha.....tergelak beso aku weyh....hahahahaha...yela, x sangka kan....biler da bagi buku tu aku baru sedar yang sebenarnyer umo aku dah 23 and tahun depan dah 24.....wah!!!!!! patut la semenjak dua menjak dia, dialong ayah and mama aku lain jer.......


"seronoknyer la tengok depa main dengan cucu........"


dialog aku lak......................................^______*



"ala omak.....kawen kan aku....ala omak kawen kan aku"



hahhahahahahahahahaha,,,,,,,,lawak2.....xpe2....insyaAllah......jodoh pertemuan semua di tgn Allah.......heheheh........ape yang aku harapkan..kalian mendoakan aku....heheeheheh...amin.....tak perlu bakal suami yang hebat2 sangat......cukup la sekadar memenuhi tuntutan agama yang mampu membimbing aku sebagai isteri dan ibu kdp anak2 kami kelak.................amin.............


psssssttt...ello jamila....cam dah menyimpang jauh jer nie.....hehehehehe....back to the topic plzzz....hehehehehehe



hahahahahaha......baiklah...buku yang ke 3 lak baru dapat tadi.. tajuknyer................


"7 GOLONGAN MULIA DI BAWAH 'ARASH ALLAH..."


Alhamdulillah....bertambah2 koleksi buku aku.....pape pun tq ayah,,,,,buat anak mu happy hari ni......nanti mila dah kerja mila plak hadiahkan ayah buku ok.........banyak2 mila belikan tok ayah......

p/s :sedar tak sedar.....rupa2nya minat aku and ayah same....."MEMBACA".....walaupun aku x rapat dengan ayah macam aku rapat denga mama....aku tetap sayangkan ayah.......ayah...tq coz always be my hero....ayah selalu anggap mila anak kecil ayah cam dulu2.......tp kekadang mila terpikir, nape ayah tak rapat dengan mila cam mama rapat dgn mila.......pape pun....thnks ayah......


wassalam.....T__T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan