Rabu, 28 September 2011

SALAHKAH AKU???????

assalamualaikum.........

dear blog........

ketahuilah dikau yang akusangat merindui kamu.....dah lama giler asenyer aku x dating dengan blog kesayangan aku nie....ni tetiba nk tilis entry ni pun sebab aku x bz and ase dah lama x meluahkan perasaan kat dalam Mr blog nie.....well....kalau dab berabad x tulis konfrm2 la mesti banyak cerita kan???hehehehehehe.......

ok2...anda semua diminta untuk bersabar dan bertenang,,,,,,cewwah...nape nak kena sabar lak...hehehe....ade ke yg memang pengikut tetap blog kau nie mak jemah...???hehehehehe

ok2....mak jemah bukan ape.....berkenaan dengan tajuk entry aku ni......SALAHKAH AKU????

persoalan yang sering timbul biler ade satu lagi perasaan yang menyerang hati dan jiwa ku ini......

JATUH CINTA PADA ORANG YANG SALAH!!!!!

ini lah perkara yang sering sangat jadi kat aku.....ye...aku selalu amik semangat yang tak salah kalau perigi mencari timba....yelakan dalam keadaan dunia sekarang nie....ade lagi ke lelaki yang akan nak betul2 ngorat gadis tu untuk jadikan dia sebagai isetri yang sah.....

bagi pendapat aku la kan........memang susah sangat nak cari...rata2 lelaki yang nak ngorat2 ni hanya make fun je dengan si gadis....macam mak jemah sendiri la kan.....mak jemah dah x nak la mengalami dah percintaan sebelum khawen nie....bagi mak jemah....benda nie banyak keburukan daripada kebaikkan....

iye...mak jemah x salahkan owg yang bercinta sekarang nie...ni pendapat mak jemah je nie....maap la ye kalau ade yang di antara kome2 yang x sependapat dengan mak jemah.......ampun banyak2....

sebab mak jemak dah banyak bace buku2 penulisan owg2 yang berpengan agama yang tinggi....sebagai contoh penulisan fatimah syarha title buku dia kekasih ku setelah Allah dah Rasul....

Allahu Rabbi....tersangat la indah cerita yang di terapkan dalam buku tue...betapa nikmat nyer bersentuhan dengan lelaki yang selama ini bukan mahram kite pada pertama kalinyer....tersa nikmatnyer memanggil gelarang manja contoh...sayang...abang....darling....pada kekasih hati yang dah menjadi halal bagi kita dalam agama.....

perasaan tu la yang mak jemah idam2kan selama nie......and untuk mencari lelaki seperti itu mak jemah wajib menjadi solehah.......baru la mak jemah akan dapat yang soleh...insyaAllah...amin................

berbalik pada topik asal....ye..mak jemah ngaku yg mak jemah dah TERjatuh hati pada seorang hamba Allah nie.....tapi apa kan daya....makjemah hanya mampu berdiamkan diri....sebab mak jemah tak mampu lagi nak jadi perigi mencari timba.....

pada si dia....pilih la aku....insyaAllah aku akn menjadi isteri idaman mu di dunia dan akhirat......aku akan cuba menjadi ummi terbaik untuk zuriat kite kelak......aku akan sentiasa di sisi mu walaupun susah dan senang......aku akan menjadi isteri yang cerdik dan solehah untuk mu sepanjang masa.......

waAllahua'lam..........

wassalam............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan