Khamis, 25 Ogos 2011

berkata benar walaupun pahit....



assalamualaikum....

dear blog.....(sesi luahan perasaan)

amacam???sihat??hari ni hari khamis..rutin di sekolah yang agak memenatkan...sebab dalam 5 hari ni hari khamis g macam kelam kabut skit...so ape yang nak di perkatakan di sini adalah "berkata benar walaupun pahit"

acap kali kite selalu dengar or kite sndiri yang pernah buat iaitu berpura2...tak kisah la kan berpura2 dalam perkara apa sekali pun....dan percaya lah yang ianyer bukan satu perkara yang baik atau yang boleh membawa kepada kebaikkan....

sebagai contoh. kalau kite tak puas hati dengan seseorang, kite bermuka2 dengan si olan tap pada hakikatnyer kite kutuk dia blakang....

bagi aku tindakkan cm ni x best dan x sihat...bohong la kan lau kita2 x pernah ade prasaan cm tue...ello...kite just manusia biasa k...xde yg perfect nyer...

tapi dalam2 x perfect tu x salah kan untuk kite menghindarkan diri drpd melakukan dan terus melakukan perkara yang sedemikian....iye...kekadang kite terpaksa untuk berbuat demikian supaya nak menjaga hati org atau pun xnak kite di pandang serong kan sebab main nk tegur je org kan....

kekadang aku sndri pun tak mampu nak melakukan perkara yang same atas alasan yang same gak....but aku perlu untuk berterus terang supaya keihklasan yang dulunyer wujud akan berkekalan sampai biler2....

mesti kome pening .... ape la yang aku duk merepek memalam nie....

tapi prasaan ni yang aku rase sekarang nie...tambah2 biler dah masuk ke alam pekerjaan nie....aku ingat zaman belajar la yang paling mencabar and zaman kerja akan releks skit....tekaan aku sangat la meleset....

aku asekan tekanan bekerja makin hebat dr tekanan time stdy dulu....

yela kan, bagi aku biler dah bekerja ni, kita akan dikelilingi oleh orang2 yang jauh berpelangalaman dr kita...so otak dan jga cara pemikiran mereka akan jauh leih matang drpd kite yang baru berjinak2 dlm alam pekerjaan nie....

tp hampeh jer...yang hado!!!!!

terpaksa bersabar dan terus bersabar.......

jadi apa yang aku nak tekankan kat sini adalah :

"BERKATA BENAR WALAUPUN PAHIT"

~~th end~~

sekian , wassalam....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan