Jumaat, 26 Ogos 2011

semalam aku excident......

assalamualaikum....

dear blog....pekabo anda???sihat???

berdasarkan yajuk entry aku hari ni maka dengan itu sudah terang lagi bersuluh bahawasanyer semalam aku excident....excident dengan ape???biler???kat mana????ha.......meyh sini nk story skit...

bermulanyer kisah....

mula2 plan nak membeli belah pada hari sabtu bersamaan 27 ogos 2011...namun bile di pk kan semula aku malas la nak kuar time owg berpusu2 sesak2 ni kan...tu yang aku cakap kat mama tu....

aku : pe kata kite g beli belah mlm nie....esok xde la nk bersesak2 sangat.....
mama : mama pun ase cm tue...xpe kejap lagi mama try tanya ayah...
aku : ok...


so mama pun tanya la ayah....kalau ikutkan kami xpernah lagi nak kuar malam2 time ramadhan...yela xkan la sibuk sangat nak kuar time owg solat terawih kan....besa aku n mama terawih kat rumah berjemaah je....ayah je yang akan g masjid...

so nak di jadikan cerita la semalam...aku pun xsedap ati gak sebenarnyer nak kuar..ayah pun mula2 x bagi...tapi bila bagi alasan takut sabtu ramai owg and bz ayah pun cakap "suka hati la...

kami pun gerak la lepas maghrib...dah sampai kat kedai tu alik2 tutup.....hadoi...pelik lak akukan kedai tutup nak dekat rayer2 nie...bukan ke waktu nak dekat raya jualan akan makin lama tempoh nyer...tambah2 kedai baju....hurm...xpela...mungkin ade hikmahnyer...so kitowg pun balik la dengan begitu hampa ...

alih time kat bukit tu , aku mmg dah usha pelik dh kete depan aku nie....dok slow men break...slow men break...aku pun xde la depat2 sangt jarak tue...memandangkan lampu pun dah hijau...dia pun laju la aku pun tekan la minyak...tiba2 x semena2 dia break...aku yg tgh tekan minyak ni terkejut la..and wat break emegency.x sampai 2,3 minit cm tu...

DUMMMMM!!!!! bunyi kat blakang kete aku....aduh!!!! aku dah agak dah mesti excident nie....

alik2 betul da....motor dah tibai bumper kete aku....budak muda yg bawak...seb bek dia bawak mak dia...xde la aku hangin sngt...aku syak mtr tu laju dr blakang...mybe dia x sedar yg kete aku dah break kat situ....

so abis la kete aku...huhuhuhu....g polish td tu cm xde kesan pape...huhuhu...

p/s :nak tau mana2 kedai yang cat satu body kete aku tp nak harga yg berpatutan.......


~~the end~~

sekian trm kasih...


*nota kaki

sedeh sangat biler harta yg aku sayang jd cm nie...
tapi lagi sedey kalau ape2 jadi kat family aku smlm....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan