Khamis, 18 Ogos 2011

bukan senang nak senang,bukan susah nak susah~~~

assalamualaikum.......

dear blog......

how wow u?????(mak aih...canggih bahasa kau jah..)

hehehehe......memang satu yang luar biasa bila pada jam2 cam ni jejari kontot aku ni masih lagi ligat nak menekan keybord lappy nie.....

"bukan kah sepatutnyer kau dah masuk ke alam mimpi ?????"monolog sendiri....

hahahahahaha....dah2, jangan nak merepek banyak sangat...

apa yang buat aku terdetik untuk menekan keybord ni mlm2 adalah bile aku mengenangkan student2 aku tue.......

bukan la masalah yang teruk sangat.....just bile aku pk la kan....aku sendiri yang ase cam risau, takut or prasaan yang seangkatan dengan nyer la.....

prasaan tu slalu timbul bile time ade beberape kerat student aku x bawak buku la,,,,tak bawak pensil la....setengah tu ade buku n pensil tp saje je tak nak buat kerja....

aku just nak deme tau bahawa kehidupan yang bakal deme jalani nnt adelah tersangat la sukar....

iyer aku faham deme masih x faham akan dunia realiti ni...but itu la....

sebagai cikgu aku memang akan selalu ingat kan depa beberapa perkara...and aku ase dah berjuta2(hurm,,,xde la berjuta kot) aku peringatkan depa2 nie....

antaranyer :

  • ayat utk entry aku nie la..." bukan senang nak senang, bukan susah nak susah"
  • "jangan selalu mengejek org, kelak Allah aka tunjukkan pembalasan free2 kat kita"
  • setiap huruf Al Quran yang kamu baca tu 10ganjaran pahala yang Allah bagi
  • "kalau manusia tahu bertapa hebatnya pahala dan ganjaran orang melakukan kebaikkan, nescaya ramai manusia tidak melakukan ap2 kecuali kebaikkan, dan jika manusia tahu akan azab api neraka itu , nescaya tidak akan ada manusia yang melakukan kejahatan di dunia ini...."


    • itu la antara ayat2 yang selalu aku ingatkan kat student2 aku....mudah2han depa akan ingat apa yang aku cakapkan ni sampai ke tua....amin...

      wassalam...

      luahan hati guru malaysia....

      yg benar,
      cikgu jamila

       aku x pahham la nape minat benor kat deme nie....jd student cikgu nak???hehehe

      Tiada ulasan:

      Catat Ulasan